Crea sito
KOSTOLACPRIVREDAVESTI

KOSTOLAC: Propada projekat od 16 miliona dolara!

Iako je najavljeno da će izgradnja industrijskog koloseka u TE „Kostolac“, vrednog 16 miliona dolara, biti gotova u junu ove godine, od završetka izgradnje pruge duge 21 kilometar, kojom dnevno treba da se preveze 2.000 tona različitog materijala, kako prenosi portal „Alo!“ neće biti ništa!

srb-kostol
Kredit za ceo projekat Srbija dobila od Kine

Konzorcijum „Štrabag“, koji je izvođač radova, nije nabavio neophodan materijal, iako je još u avgustu prošle godine dobio novac od države. Izgradnja koloseka, koji treba da vodi od stanice Stig do TE „Kostolac B“, deo je prve faze kreditnog aranžmana između Srbije i Republike Kine, ukupne vrednosti milijardu i 60 miliona dolara, a ovaj kredit otplaćivaće građani Srbije.

Uvidom u uslove tendera, nejasno je kako su radovi uopšte dodeljeni „Štrabagu“, koji jeste ponudio najnižu cenu, ali nije ispunio uslove tendera u vezi sa neophodnim kadrovskim kapacitetom. Naime, „Štrabag“ u Srbiji nikada nije gradio železničke pruge, pa se postavlja pitanje kako je ova firma mogla podneti dokaz da je u poslednjih pet godina uspešno izvodila radove na gradnji gornjeg stroja železničkih pruga, koje je tender predviđao. Osim toga, ova firma nema 50 radnika građevinske i mašinske struke sa iskustvom na takvim poslovima, kao ni pet inženjera sa neophodnom licencom i radnim iskustvom na izgradnji pruga.

Takođe, tokom trajanja tendera, neko od ponuđača je uputio pitanje naručiocu radova EPS, u čijem sastavu je i TE „Kostolac“, da li je umesto drvenih moguće ponuditi betonske pragove, nakon čega je stiglo obaveštenje svim učesnicima na tenderu da je potrebno ponuditi drvene pragove, kako je i predviđeno projektom.

Međutim, na osnovu prepiske do koje se došlo, vidimo da od 20. jula prošle godine koncorcijum „Štarbag“ pokušava da nađe način da se izvrši zamena drvenih pragova betonskim, a već 25. avgusta tražen je elaborat od kompanije „Rajšvele“, koja proizvodi betonske pragove, o opravdanosti zamene drvenih železničkih pragova betonskim, mimo bilo kakve saglasnosti projektanta radova CIP-a i naručioca radova TE „Kostolac“.

Tri dana kasnije, „Štrabag“ traži ponude za betonske pragove od svih potencijalnih dobavljača, a 4. avgusta EPS uplaćuje avans od pet miliona dolara konzorcijumu „Štrabag“, koji su i danas na računu ove firme.

Međutim, već 4. septembra, kompanija „Štrabag“ upućuje dopis EPS-u kome traži građevinsku dozvolu za preostalu trasu industrijskog koloseka, jer se ona koja je dobijena u maju odnosi samo na deo radova. Osim toga, izvođač radova ističe da materijali potrebni za radove ne mogu biti isporučeni u adekvatnom roku i napominje da će se to nepovoljno odraziti i na rok završetka radova.

U ovom dopisu, izvođač „ukazuje da je jedno od mogućih i ekonomski po naručioca, znatno povoljnijih rešenja izmena tehničkog rešenja, u smislu da se umesto drvenih koriste betonski pragovi“. EPS 23. oktobra dostavlja rešenje o građevinskoj dozvoli, ali ne i odobrenje da se drveni pragovi zamene betonskim. Ipak to nije sprečilo izvođača radova „Štrabag“ da u dopisu, 29. decembra, obavesti naručioca da tokom 2016. godine nije u situaciji da obezbedi isporuku drvenih pragova u skaldu sa dinamikom i cenom i ponude.

EPS čeka leto…

Od naručioca radova EPS-a tražili smo odgovore na pitanja zašto od decembra na gradilištu nema radnika, kao ni potrebnog materijala, nakon čega nam je stigao odgovor da će radovi biti nastavljeni čim vremenski uslovi budu povoljni za gradnju i teren dovoljno suv, jer je zemljište trenutno puno vode. Ipak, u Republičkom hidrometerološkom zavodu su nam rekli da je februar 2016. godine bio najtopliji februar otkad postoji istorija merenja u Srbiji, kao i da je u januaru i februaru broj kišnih dana bio nešto iznad granice proseka za ovo doba godine.

Nadležni bez odgovora

Iako smo, pozivajući se na Zakon o dostupnosti informacija od javnog značaja, tražili od Ministarstva energetike na uvid ugovor potpisan sa kineskom Eskim bankom, do danas nismo dobili ni ugovor ni odgovor kolika je šteta za državu Srbiju to što radovi neće biti završeni u predviđenom roku. Kada smo uputili pitanja konzorciju „Štrabag“, lično nas je pozvao gospodin Dragan Ršumović, odgovorni izvođač radova, i rekao da odgovore na sva pitanja potražimo kod naručioca radova. Međutim, kako naručilac radova ne može da odgovori zbog čega izvođač radova insistira na zameni drvenih pragova betonskim, uputili smo ponovo pitanja „Štrabagu“, posle čega smo obavešteni da su nadležni na godišnjem odmoru od 3. februara do 3. aprila 2016. godine.

Izvor: Alo!

TPKNEWS

Najnovine vesti, informacije, najave događaja iz Braničevskog okruga, Srbije, Regiona i Sveta.

E-mail [email protected]

Related Articles

Close