Crea sito
PRIVREDAVESTI

Od Negotina do Požarevca preko Koridora „Istok“ brže i do zapada

Duže od decenije priča se o Koridoru „Istok“, koji bi trebalo da poveže Koridor 4 u Bugarskoj i naš Koridor 10, odnosno Požarevac i granični prelaz Mokranje kod Negotina.

koridor_istok_5

Radiće se studija za projekat izgradnje Koridora do srpsko-rumunsko-bugarske tromeđe. Od Požarevca do Negotina 140 kilometara asfalta, a odatle do Vidina železnička pruga.

Realizacija tog projekta predstavljala bi ostvarenje dugogodišnjeg sna stanovnika Bora, Majdanpeka i Negotina, jer bi mnogo brže stizali do Beograda, ali i vozačima kamiona, koji bi skratili put ka Bugarskoj i Rumuniji.

Ministarka saobraćaja, Zorana Mihajlović, nagovestila je da je u planu Vlade Srbije početak izgradnje ove saobraćajnice, u dužini od oko 140 kilometara. Ona je istakla da će se u narednih nekoliko meseci pripremiti projektno-tehnička dokumentacija i studija izvodljivosti, a nakon toga će biti izvedena računica koliko je potrebno investirati da bi taj put bio završen.

Reč je o multimodalnom saobraćajnom koridoru koji uporedo obuhvata drumski, železnički i rečni saobraćaj – podsetila je Mihajlovićeva. – U okviru drumskog je predviđena gradnja 140 kilometara auto-puta koji bi se nadovezao na postojeći Koridor 10 preko Požarevca, Majdanpeka i Negotina i izlazio bi na srpsko-bugarsko-rumunsku tromeđu. Što se tiče železnice, predviđena je izgradnja oko 20 kilometara pruge između Negotina i Vidina.

Rečni deo koridora čini reka Dunav na kojem bi trebalo izgraditi nekoliko pristaništa. Autor i inicijator projekta Koridor „Istok“ je Nenad Čolović, koji je još 2006. godine napravio studiju o značaju ove trase koja direktno spaja države Balkana sa zapadnom Evropom i Bliskim istokom. Realizacija projekta nije počela zbog nedostatka novca.

Za Braničevski i Borski okrug, auto-put bi bio izuzetno značajan. Prema postojećem nacrtu, trasa auto-puta trebalo bi da prođe pored Kučeva, Žagubice, Majdanpeka, Bora i Negotina, a nova saobraćajnica bi doprinela tome da Srbija ponovo postane centralna država na Balkanu u sferi saobraćaja. Time bi se naša zemlja vratila na mapu Evrope, gde je trenutno nema, jer su izgrađene zaobilaznice.

Autor projekta je više puta isticao da se značaj novog koridora ogleda na nekoliko nivoa. Na interkontinentalnom povezuje transevropski put sa Rusijom i Azijom. Na evropskom, spaja Crno more i Atlantski okean, dok bi na evroregionalnom povezao niz država Balkana. Najvažniji je, ipak, nacionalni interes, pošto je to jedan od pet najznačajnijih strateških pravaca, kao i nivou privrednog razvoja istočne Srbije i razvoja 13 opština kroz koje bi on prošao u našoj zemlji.

Izgradnja svakog novog puta je dobra vest, naročito za transportnu privredu – kažu u Poslovnom udruženju prevoznika robe u međunarodnom drumskom saobraćaju Srbije „Međunarodni transport“.

Infrastruktura je preduslov za smanjenje troškova prevoza robe, ali je za privredu izuzetno važno i ubrzanje na graničnim prelazima. Nadamo se da će nova saobraćajnica privući i nove investitore, pa će biti više posla za sve.

Izvor: Novosti

TPKNEWS

Najnovine vesti, informacije, najave događaja iz Braničevskog okruga, Srbije, Regiona i Sveta.

E-mail [email protected]

Related Articles

Close